K2 (nowa edycja)
Rewelacyjna gra strategiczno - rodzinna, gdzie zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa. Czy dasz radę?.
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?
W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
Jak to działa?
Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.
Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.
Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej"
K2 jako pierwsza polska gra została nominowana do nagrody Spiel des Jahres 2012 w kategorii Kennerspiele (gra zaawansowana).
przez stowarzyszenie DINX z Południowego Tyrolu (Austria).
Przeczytaj serię artykułów autora na temat tworzenia gry na GamesFanatic.pl:
Do tego produktu dostępne
są 3 dodatki.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 1-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 60 minut
Wydawca: REBEL.PL
Projektant: Adam Kałuża
Pasujące koszulki:
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza
- 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
- 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
- 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
- 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
- 20 żetonów ryzyka
- 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
- 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
- drewniany znacznik pogody
- znacznik pierwszego gracza
- instrukcja
Akcesoria i dodatki
SLOYCA Koszulki Standard CCG (63,5x88mm) 100 szt.
SLOYCA Koszulki Standard CCG Premium (63,5x88mm), 100 szt.
Recenzje
Zobacz koniecznie:
- Videocast: Gry planszowe u Wookiego.
- Wideorecenzja w serwisie GameTrollTV
- Recenzja w programie Boardgames factory
- Recenzja w serwisie Czas Kultury
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja na blogu Gram niebieskim
- Recenzja w serwisie Paradoks
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja na blogu Prosto z Pudla
- Recenzja w serwisie GamesFanatic.pl
- Wideorecenzja w serwisie Planszolandia
- Recenzja w serwisie Nowa Gildia
- Recenzja (proces) na blogu Prosto z pudła
- Recenzja w Rebel Times #38
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Podróż w czasie (Nasza Księgarnia)
Batman Miniature Game: Calvin Rose & Dementor (edycja angielska)
Batman Miniature Game: Calvin Rose & Dementor (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Time's Up! Party (edycja niebieska)
SLOYCA Koszulki Magnum Gold (80x120mm) 100 szt..
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: