Imperium: Antyk
ŚMIERTELNI WROGOWIE SZYKUJĄ SIĘ PRZECIWKO TOBIE. TWÓJ LUD JEST GOTOWY, ABY SPROSTAĆ WYZWANIU! STWÓRZ HISTORIĘ CYWILIZACJI.
Do gry dokładany jest pakiet naprawczy z poprawionymi kartami
W twoich rękach spoczywa los jednej z wielkich cywilizacji. Podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.
Imperium: Antyk to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium. W trakcie gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego, podbijamy nowe ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana. Do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W każdym pudełku znajdziecie również przeciwnika do rozgrywki solo.
NOTKA HISTORYCZNA
Imperium to gra, której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i im- periów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo iż w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie two- rzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.
Co więcej terminy występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby me- chaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 1-4 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok. 60-120 minut
Wydawca: Lucrum Games
Projektant: Nigel Buckle, Dávid Turczi
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 23 karty Kartagińczyków
- 28 kart Celtów
- 23 karty Greków
- 23 karty Macedończyków
- 23 karty Persów
- 23 karty Rzymian
- 24 karty Scytów
- 26 kart Wikingów
- 83 karty wspólne
- rynek – składający się z 3 płytek
- 1 karta przesilenia
- 4 karty systemu
- 21 żetonów zaznaczenia
- 18 żetonów akcji
- 6 żetonów trybu solo
- 1 kość sześcienna
- 39 żetonów zasobów
- 39 żetonów populacji
- 39 żetonów postępu
Akcesoria i dodatki
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Marvel Champions: Hero Pack - Spider-Ham
Blood Orders (edycja angielska)
Marvel Champions: Hero Pack - Angel
Munchkin Cthulhu (edycja polska)
Aventuria: Adventure Card Game (edycja angielska)
Disneys Villainous (edycja polska)
Cezar. Kostki zostały rzucone!
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Insert Twilight Imperium: Proroctwo Królów (e-Raptor)
Twilight Imperium: Proroctwo królów
Citadel Base - Phoenician Purple
Horror w Arkham: Diabelska Rafa (z cyklu Zmowa nad Innsmouth)
Horror w Arkham: Diabelska Rafa (z cyklu Zmowa nad Innsmouth)
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: