Cooper Island (edycja polska)
Cooper Island (edycja polska)
Cooper Island (edycja polska)
Cooper Island (edycja polska)

Cooper Island (edycja polska)

1 - 4
12
ok. 60-120 minut
Ocena:
Brak ocen
Ocena 0.0 (3)
Wydawca: Portal Games
Projektant: Andreas Odendahl, Michael Keller

Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera.

Czytaj więcej

Promocja 130,00 zł
249,57 zł
119,57 zł
Brak
Kupując teraz ten produkt otrzymasz 119 punktów lojalnościowych. Twój koszyk wyniesie 119 punktów. Więcej o programie lojalnościowym przeczytasz tutaj
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 119,57 zł

 

 Główną mechaniką jest rozmieszczanie płytek terenu na swoim półwyspie w taki sposób, by tworzyć kolejne poziomy danego terenu, dające wtedy cenniejsze surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji także między innymi małe i duże budynki oraz twierdzę w swoim kolorze, które będzie stawiać na swoim półwyspie w ramach swoich akcji zdobywając punkty. Punkty zwycięstwa, czyli punkty steru, zdobywa się na kilka sposobów, ale najciekawszym z nich jest okrążanie planszy swoimi żaglowcami i zbieranie w ten sposób żetonów dzienników pokładowych. Ale uwaga: mijając porty trzeba też będzie płacić za postój w nich.

Osobliwie ukształtowanej wyspie na Atlantyku z kilkoma półwyspami rozciągającymi się od jej centrum. Dzięki flocie dwóch żaglowców każdy z was wylądował na brzegu innego półwyspu i zbudował mały port. Od tego momentu waszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów. Aby tego dokonać, musicie zbadać i jak najbardziej rozwinąć swój półwysep. Na wyspie znajdują się 4 typy terenu, z których możecie pozyskać zasoby: lasy dające drewno, łąki umożliwiające produkcję żywności, góry gdzie można pozyskiwać kamień i złoto oraz osady, gdzie można produkować płótno.

Gra składa się z 5 rund, a każda z nich z 3 faz: fazy dochodu, fazy robotników i fazy porządkowania.

W fazie dochodu każdy z graczy umieszcza jedną płytkę wysepki i jedną podwójną płytkę terenu, a w kolejnych rundach może mieć do dyspozycji więcej tego typu akcji (jeśli załadował łodzie kupieckie).

W fazie robotników gracze korzystają z robotników dostępnych na ich planszetce i umieszczają na polach robotników na środku planszy. Ma znaczenie, kto pierwszy deklaruje daną akcję (jeśli jest tam już pionek w innym kolorze, trzeba zapłacić graczowi w tym kolorze.

Istnieje 8 segmentów akcji, które można deklarować w fazie robotników. Segmenty A, C, E i G pozwalają zdobywać i/lub umieszczać płytki terenu w celu generowania zasobów.Segmenty B, D, F i H pozwalają wydać te zasoby, aby zdobyć punkty steru i inne korzyści. W tej fazie można między innymi stawiać budynki (niektóre z nich dają dodatkowe punkty na koniec), a także usuwać z planszy ruiny, zamieniając je na posągi w swojej pracowni rzeźbiarskiej. Posągi stojące na półwyspie dostarczają w każdej rundzie dodatkowych punktów.

 

Ocena ogólna:

Brak ocen
Ocena 0.0 (3)
na podstawie 3 ocen

Ocena rozgrywki:

Złożoność:

Losowość:

Interakcja:

Podstawowe informacje

Liczba graczy: 1-4 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 60-120 minut

Wydawca: Portal Games

Projektant:  Andreas "ode." Odendahl

Wydanie: polskie

Instrukcja: polska

 

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza wyspy centralnej
  • 5 elementów
  • 4 płytki zatoki
  • 4 plansze półwyspu (1 na gracza)
  • 4 plansze graczy (1 na gracza)
  • 4 plansze robotników (1 na gracza)
  • 24 płytki wysepek (6 na gracza)
  • 24 żetony łodzi kupieckich (6 na gracza)
  • 20 żetonów ruin/posągów (5 na gracza)
  • 16 żetonów kamieni milowych (4 na gracza)
  • 20 żetonów skrzyń (5 na gracza)
  • 16 zwykłych robotników (4 na gracza)
  • 8 specjalnych robotników (2 na gracza)
  • 8 małych budynków (2 na gracza)
  • 8 dużych budynków (2 na gracza)
  • 4 twierdze (1 na gracza)
  • 4 żaglowce jednomasztowe (1 na gracza)
  • 4 żaglowce dwumasztowe (1 na gracza)
  • 4 znaczniki kartografów (1 na gracza)
  • 60 podwójnych płytek terenu (dwustronnych)
  • 56 pojedynczych płytek terenu (dwustronnych)
  • 24 karty trybu solo
  • 30 żetonów dziennika pokładowego
  • 16 żetonów kotwic
  • 5 kart statków towarowych
  • 8 kart królewskich zleceń
  • 15 kart małych budynków
  • 15 kart dużych budynków
  • 1 karta punktacji końcowej
  • 1 kapitan portu
  • 1 żeton Coopera
  • 1 woreczek
  • 100 kostek zasobów (po 20 w pięciu kolorach)
  • 24 monety
  • 1 bloczek z kartami punktacji
  • 1 instrukcja

Recenzje

Zobacz koniecznie:

Opinie o produkcie

Ocena ogólna:

Brak ocen
Ocena 0.0 (3)
na podstawie 3 ocen

Ocena rozgrywki:

Złożoność:

Losowość:

Interakcja:

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Zapisz się do naszego newslettera!

Otrzymasz najnowsze informacje o promocjach, nowościach
i obniżkach
w naszym sklepie.

Możesz zrezygnować w każdej chwili. W tym celu należy odnaleźć szczegóły w naszej informacji prawnej.