Wojna o Pierścień: Los Ereboru
Kiedy myślisz o wielkiej bitwie pod Pelennorem, nie zapomnij o bitwach w Dale i męstwie Ludu Durina. Pomyśl, co mogło być. Smoczy ogień i dzikie miecze w Eriadorze, noc w Rivendell.
Tak ważna, zdaniem Gandalfa, była obrona Północy w czasie Wojny o Pierścień. Leczy co by się stało, gdyby to Wolne Ludy poniosły porażkę w Bitwie Pięciu Armii, a Dáin nigdy nie został Królem pod Górą? Co gdyby Krasnoludy z Żelaznych Wzgórz stały się jedynie rozproszoną garstką, prowadzącą mozolną walkę w obronie swych domostw? Co gdyby Dale nigdy nie zostało odbudowane? Rozgrywka w Wojnę o Pierścień, zakłada zgodny z „historią” wynik Bitwy Pięciu Armii. Wolne Ludy zwyciężyły, Erebor i Dale zostały odbudowane, większość krasnoludów z Żelaznych Wzgórz przeniosło się do Królestwa pod Górą, zaś krainy północy dobrze prosperują pod mądrymi rządami Dáina, Barda, a później Branda – jego syna. Los Ereboru oferuje możliwość rozegrania Wojny o Pierścień w sytuacji, kiedy to gracz kierujący Cieniem wygra w Bitwie Pięciu Armii. Historia potoczyłaby się wówczas zupełnie inaczej. Orkowie zajęliby Samotną Górę i założyli w niej twierdzę. Krasnoludy nadal pozostałyby w Żelaznych Wzgórzach, bez większej szansy na rozkwit. W efekcie wojennej zawieruchy Miasto na Jeziorze przestałoby istnieć, zaś królestwo Dale nigdy nie zostałoby odbudowane, i pozostało w ruinie. Jak bardzo Los Ereboru wpłynie na przebieg Wojny o Pierścień? Przekonajcie się sami, rozgrywając ten wariant.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest
podstawowa wersja gry: Wojna o Pierścień
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 180 minut
Wydawca: Galakta
Projektant: Roberto Di Meglio, Marco Maggi, Francesco Nepitello
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 4 nakładane na planszę kafelki: Kafelek Twierdzy Ereboru (jako twierdzy Cienia) / Kafel Losu Ereboru. — Dwa kafelki miast (do wykorzystania w opcjonalnym wariancie Nowych Miast)
- 8 alternatywnych kart: 4 alternatywne karty Wydarzeń dla Wolnych Ludów (karty Strategii 4, 19 i 22 oraz karta Postaci 17)
- 2 alternatywne karty Wydarzeń dla Cienia (karty Strategii 20 i 22)
- 2 alternatywne karty Towarzysza „Gimliego” (alternatywna karta „Gimli, syn Gloina” / Alternatywna karta „Gimli, Władca Krasnoludów”, którą można wykorzystać w opcjonalnym wariancie Rady Rivendell z dodatku Panowie Śródziemia)
Akcesoria i dodatki
Wojna o Pierścień - Panowie Śródziemia
Wojna o Pierścień: Wojownicy Śródziemia
Torba Bawełniana - ALEplanszowki
Torba Bawełniana - ALEplanszowki vol. 2
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Zaginiona wyspa Arnak: Poszukiwania ekspedycji
Wyspa kotów: Wszystkie łapy na pokład
Dungeonology: Unruly Students (edycja angielska)
Marvel Champions: Age of Apocalypse Expansion
Star Wars: Imperium Atakuje - Rebelianccy Sabotażyści, Zestaw Sojusznika
Star Wars: Imperium Atakuje - Rebelianccy Sabotażyści, Zestaw Sojusznika
Star Wars: Shatterpoint - Kryć się!
Horror w Arkham: Winifred Habbamock - talia początkowa badacza
Horror w Arkham: Winifred Habbamock - talia początkowa badacza
Star Wars: Imperium Atakuje - R2-D2, Oddany astromech i C3PO, Kontakty ludzie-roboty
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: