Osadnicy: Narodziny Imperium - Poprzez Historię
Osadnicy: Narodziny Imperium - Poprzez Historię to rozszerzenie, które wprowadza do uniwersum Osadników Kampanię w Otwartym Świecie.
Osadnicy: Narodziny Imperium - Poprzez Historię to rozszerzenie, które wprowadza do uniwersum Osadników Kampanię w Otwartym Świecie. Celem kampanii jest stałe rozwijanie twojego Imperium, gra po grze, poprzez osiąganie kolejnych Celów i podbój nowych Prowincji. Jednocześnie należy pamiętać o sprawnym zarządzaniu rozwijającym się Imperium, aby uniknąć jego upadku, oraz co najważniejsze, dążyć do wprowadzenia uniwersum Osadników do czasów współczesnych!
W trakcie gry Imperia rozwijają się pod względem militarnym, ekonomicznym i kulturowym, a gracze ścigają się w osiąganiu różnorodnych celów. Bycie pierwszym, który osiągnie te cele, jest kluczowe dla rozkwitu Imperium. Na koniec każdej gry kampanii, gracze awansują na torach związanych z osiągniętymi celami. Inwestują również w nowe wynalazki i dołączają do swojego Imperium nowo podbite prowincje. Gdy gracz osiągnie koniec ścieżki postępu, jego Imperium wkracza w nową erę, która daje mu dostęp do nowych imponujących wynalazków i umiejętności, ale jak zawsze, wiąże się też z pewnymi kosztami postępu - po wejściu w nową erę gracz traci wszystkie podbite dotąd prowincje.
3 kolejne Ery na 3 różnych Arkuszach Imperium
Rozwój Imperiów odzwierciedlany jest na spersonalizowanych Arkuszach Imperium odpowiadających Erze, w której znajduje się aktualnie Imperium. W grze występują trzy kolejno następujące po sobie Ery: Starożytność, Średniowiecze i Rewolucja Przemysłowa. Gdy gracz osiągnie koniec Rewolucji Przemysłowej, uznaje się, że jego imperium wkracza we Współczesność, co stanowi koniec kampanii.
Każdy arkusz Imperium jest w pełni spersonalizowany, co oznacza, że gracze będą po nim pisać i aktualizować go w miarę czynionych Postępów. Arkusz Imperium posiada miejsce do wpisania nazwy Imperium, pozwala także na śledzenie kosztu utrzymania Prowincji, postępu na poszczególnych torach, końcowego wyniku punktowego, stanu posiadanych punktów Wiedzy oraz aktualnego stanu osiągnięcia Celów. Rozwój na torach Postępów odblokowuje dla Imperium specjalne bonusy. Dotarcie do ostatniego pola na którymkolwiek z torów Postępu pozwala graczowi na wejście w nową Erę w następnej rozgrywce z zupełnie nowym Arkuszem Imperium. Każda Era oferuje odmienne bonusy na torach Postępu, a także nowe Wynalazki i odmienne koszty utrzymania Prowincji.
Ogromna regrywalność dzięki 163 nowym kartom
Osadnicy: Poprzez Historię zawiera dużą talię nowych kart, dzięki którym każda gra będzie inna:
- 55 karty Prowincji reprezentują nowe podbite krainy, które dostarczają Dobra,
- 66 karty Wynalazków reprezentują postęp na różnych polach rozwoju Imperium i zapewniają specjalne Cechy,
- 42 karty Celów reprezentują kluczowe kierunki rozwoju, którymi będą
podążały Imperia podczas danej gry. Gracze, którzy osiągną Cele jako pierwsi, uzyskają znaczny wzrost postępów w odpowiedniej kategorii, a także niewielki bonus w grze.
Co to Kampania z Otwartym Światem?
Osadnicy: Poprzez Historię wprowadza tryb Kampanii z Otwartym Światem. To, co różni ją od typowej gry Legacy, to fakt, że do gry w Kampanii z Otwartym Światem gracz nie potrzebuje stałej ekipy, ponieważ poszczególne Imperia nie muszą być na tym samym poziomie rozwoju. Podobnie jak w historii - nowe imperia pojawiały się, kiedy inne były już świetnie rozwinięte. Bez względu na różnice w stadium rozwoju Imperium gra pozostaje dobrze zbalansowana, ponieważ lepiej rozwinięte Imperia są po prostu trudniejsze w utrzymaniu.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa
wersja gry: Osadnicy: Narodziny Imperium.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 1-4 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45-90 minut
Wydawca: Portal Games
Projektant: Joanna Kijanka
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 55 Kart Prowicji
- 66 Kart Wynalazków
- 42 Kart Celów
- 4 Znaczniki Celów Ekonomicznych i Administracyjnych
- 4 Znaczniki Celów Militarnych i Dyplomatycznych
- 4 Znaczniki Celów Naukowych i Kulturalnych
- 8 Żetonów Gołębicy
- 8 Żetonów Łapówki
- 8 Żetonów Pracusia
- Żetonów Muru
- 16 Arkuszy Starożytności
- 16 Arkuszy Średniowiecza
- 16 Arkuszy Rewolucji Przemysłowej
- 1 Instrukcja
Akcesoria i dodatki
Osadnicy: Narodziny Imperium - Każdy Potrzebuje Przyjaciela
Osadnicy: Narodziny Imperium - Atlantydzi
Osadnicy: Narodziny Imperium - Trzej Przyjaciele z Boiska
Osadnicy: Narodziny Imperium - Aztekowie
Osadnicy: Narodziny Imperium - Chłopcy idą na wojnę
Osadnicy: Narodziny Imperium - Amazonki
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Dark Angels Inner Circle Companions
Najeźdźcy z Północy: Pola Chwały
Mythic Battles: Pantheon- Judges of the Underworld (edycja angielska)
Mythic Battles: Pantheon- Judges of the Underworld (edycja angielska)
Star Wars Legion: Imperial Dark Troopers
Horror w Arkham LCG: Krew na ołtarzu
Kartografowie - pakiet map "Afril: Kraina Wiedzy Tajemnej"
Munchkin 1,6 - Kości Zostały Rzucone
Everdell: Klawa paka od Klik Klaka
Masters of the Universe - Wave 4 - The Power of the Evil Horde (edycja polska)
Masters of the Universe - Wave 4 - The Power of the Evil Horde (edycja polska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Osadnicy: Narodziny Imperium - Atlantydzi
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: