Nasza strona korzysta z plików cookies, dzięki czemu możemy lepiej dostosowywać treści do Twoich preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w przeglądarce na Twoim komputerze plików cookies oraz przetwarzaniu gromadzonych za ich pośrednictwem danych osobowych. Przez dalsze korzystanie z tej strony bez zmian ustawień przeglądarki wyrażasz na to zgody. Dowiedz się więcej: Polityka PrywatnościOchrona Danych Osobowych Akceptuję

Kategorie

_

Promocje

Najczęściej kupowane

Opinie o Aleplanszówki.pl - Twój sklep z grami planszowymi na Opineo.pl

Klany Kaledonii

Strategiczna gra z elementem interakcji osadzona w XIX wiecznej Szkocji

Więcej szczegółów

Kupując teraz ten produkt otrzymasz 250 punktów lojalnościowych. Twój koszyk wyniesie 250 punktów - jeżeli uzbierasz 200 punktów otrzymasz 1% rabatu. Na zawsze! Dowiedz się więcej tutaj.

Nowy produkt

250,00 zł

- +

Dodaj do schowka.

Musisz być zalogowany(a)
 
Opis

UWAGA! GRA ZAWIERA POPRAWIONĄ INSTRUKCJĘ!

 

W grze Klany Kaledonii, jak sama nazwa wskazuje, prowadzić będziemy… szkockie klany na terenie Kaledonii. Jest to gra o produkowaniu i przetwarzaniu surowców i realizacji zamówień dziejąca się w XIX wiecznej Szkocji. Każdy klan dysponuje unikalną zdolnością, której używanie wpływa istotnie na taktykę podczas rozgrywki. Do wyboru mamy dziewięć historycznych szkockich klanów, co sprawia, że każda rozgrywka, w zależności od wyboru gracza, będzie przebiegała w nieco inny sposób. Z perspektywy gracza ważne jest to, że faktycznie gra się nimi nieco inaczej – dostając mnóstwo dodatkowych pieniędzy za whisky wiadomo, że szybko musimy zacząć ją produkować, a zdobyte w ten sposób pieniądze możemy zainwestować na różne sposoby. Z kolei klan pozwalający posiadać w tym samym momencie dwa kontrakty daje nam już nieco inną ścieżkę działania.

Plansza, na której będziemy ustawiali swoich pracowników i budynki, składa się z czterech części. Każda z nich jest dwustronna i chociaż ułożone muszą być w odpowiedniej kolejności, to i tak mamy kilka sposobów, by z rozgrywki na rozgrywkę nieco się różniła. Cztery rodzaje pól (pole, las, góry, woda) ważne są w kontekście stawiania odpowiednich elementów, a do tego każde pole ma swoją cenę, którą trzeba zapłacić za możliwość jego wykorzystania.

W grze dostępnych jest sześć zasobów: trzy podstawowe (wełna, mleko, zboże) i trzy przetworzone (ser, chleb, whisky). Każdy z nich ma swoją startową cenę na rynku na początku gry. Dostępnych nam kupców możemy wysyłać na rynek, by kupili lub sprzedali odpowiednie towary, a to na stałe zmienia ich cenę dla wszystkich graczy.

Kontrakty. To wokół nich kręci się gra. Sposób ich działania jest bardzo prosty: po lewej stronie mamy narysowane zasoby, które musimy oddać, a po prawej nagrody, które za nie dostaniemy. W trakcie gry powinniśmy zrealizować ich jak najwięcej, ale możemy mieć tylko jeden aktywny na raz.

Ważny jest czas ich wypełniania, ponieważ w pierwszej rundzie samo wzięcie kontraktu daje nam 5 monet. W drugiej odbywa się ono za darmo, a w każdej kolejnej to my musimy dopłacić o 5 monet więcej, a więc samo wzięcie kontraktu w ostatniej rundzie kosztuje już 15 monet…

Trzeba zwracać też uwagę na nagrody. Jest ich pięć rodzajów:

  • pieniądze
  • akcja wystawienia budynku, przy której nie musimy płacić za zajmowane pole
  • darmowa akcja wzięcia kupca lub zwiększenia zdolności pływania klanu lub zniżka przy rozwijaniu robotników
  • chmiel, który zawsze warty jest 1 punkt na koniec gry
  • trzy surowce, których ilość punktów na koniec gry zmienia się w zależności od tego ile gracze łącznie ich zdobyli (najczęstszy surowiec 5 punktów, średni 4, najrzadszy 3)

Czasem można wypełnić kontrakt, ale nie mieć pieniędzy na wystawienie budynku. Innym razem trzeba zdjąć z mapy owcę lub krowę, żeby spełnić wymogi kontraktu, ale to pokrzyżuje nam plany ekspansji na mapie… lub wręcz przeciwnie, pomoże jeszcze raz wybudować coś na zwolnionym właśnie, tanim polu.

Na początku gry losujemy po jednym kafelku punktowania, które przeprowadzać będziemy po każdej rundzie. To również może nam nieco podpowiedzieć ścieżkę, którą można obrać i potrafi wyraźnie wpłynąć na liczbę punktów zdobywanych z gry na grę. Dotyczy to jednak wszystkich graczy, więc nie wypacza wyniku – chyba, że ktoś odpuści lub zapomni o tym, za co można będzie dostać punkty, a ktoś inny na tym skrzętnie skorzysta.

Z planszą i licznymi planszetkami i kafelkami świetnie harmonizują elementy drewniane gry. Każdy gracz dostaje mnóstwo elementów w odpowiednich kształtach: owce, krowy, sery, chleb, beczki czy robotnicy. Wszystko to w żywych kolorach, dlatego plansza gracza na początku gry i plansza główna na końcu tworzą piękną mozaikę, na którą bardzo miło się patrzy. Swoje kształty i odpowiednie już dla nich kolory mają też zdobywane surowce, monety występują w trzech nominałach różniących się wielkością i kolorem, a wszystko jest wykonane porządnie i z dbałością o szczegóły.

 
Podstawowe informacje

Liczba graczy: 1-4 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 45-120 minut

Wydawca: Czacha games

Projektant: Juma Al-JouJou

Wydanie: polskie

Instrukcja: polska

Zawartość pudełka:

  • 4 plansze mapy
  • 1 plansza rynku
  • 1 plansza eksportu
  • 4 plansze graczy
  • 4 kafelki pola eksportu
  • 9 kafli klanu
  • 12 kafli zasobów
  • 9 kafli punktacji
  • 50 Kafelki kontraktów eksportowych
  • 9 Kafelki portów
  • 70 Znaczników monet
  • 16 Znaczników dodatkowych portów
  • 4 Kafelki chwały
  • 8 Kafelków Technologii
  • 67 drewnianych znaczników zasobów
  • 170 drewnianych znaczników dla czterech graczy
  • 4 plansze pomocy graczy
  • 1 Notes
  • 1 Instrukcja
  • 2 kostki do gry w trybie solo
 
Opinie

Akcesoria

30 Inne produkty w tej samej kategorii

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

kod QR

Ostatnio oglądane

Menu