Torba Bawełniana - ALEplanszowki
Niewielka grupka ludzi żyjących w nędznej wiosce na niemieckim wybrzeżu przyjmuje zaproszenie od Medium i gromadzi się w odosobnionym domu. Jest wigilia 24ego grudnia 1720 roku. Zebranych Wieśniaków nawiedza ten sam duch od czasu tragicznej powodzi sprzed trzech lat, która zabiła ponad jedną trzecią mieszkańców. I tak jak dusze tych, którzy zginęli tamtej nocy, także i on powraca do wioski raz do roku. Powracają aby opłakiwać swą śmierć, ale także w poszukiwaniu sprawiedliwości. Wieśniacy ci wiedzą dlaczego zostali wybrani. Każdy z nich odegrał jakąś rolę w brutalnej śmierci tej osoby. Byli biernymi obserwatorami, pomocnikami lub mordercami.
Według Medium, duch przestanie ich niepokoić tylko jeśli Wieśniacy zaproszą go między siebie, przywrócą świadomość własnego ja temu co kiedyś było człowiekiem i zwierzą się z tego co każdy z nich zrobił tamtej nocy cztery lata temu. „Szczerość” podkreśla Medium „Jest dla was jedynym wyjściem. Dzisiejszej nocy będziecie cierpieć, być może nawet umrzecie, ale jeśli tak się stanie, nie będzie to bez szansy na odkupienie” Jednakże nie każdy z Wieśniaków dołączył do przywołania z zamiarem odbycia pokuty. Mogą zamiast tego podążyć drogą podstępu, by chronić siebie lub kogoś innego z siedzących przy stole. Ale nieszczerość ma swoja cenę i jest nią bezpieczeństwo wszystkich obecnych, gdyż każde kłamstwo podsyca ból i gniew Ducha.
Cicha Noc jest nadprzyrodzoną, jednostrzałową grą fabularną dla od 2 do 4 graczy i jednego moderatora. Odwraca ona typową konwencję stołowych gier fabularnych, gdyż to gracze w rolach Wieśniaków tworzą świat przedstawiony. Natomiast moderator w roli Ducha staje się zbieraczem fabularnych okruszków, detektywem, którego zawodną pamięć stanowi głód prawdy. Historia Ducha ujawnia się się poprzez improwizację. Role biernego obserwatora, pomocnika i mordercy przypisuje się przed rozpoczęciem gry w sposób anonimowy i losowy.
W Cichej Nocy chodzi o tchnięcie życia w pełną melancholii historię o relacjach międzyludzkich przekraczających granicę śmierci, o tajemnicach, trudach, miłości, nienawiści, bólu i stracie. Nie ma tu wielu zasad, nie potrzebuje dużo przygotowań, a jedyną osobą rzucającą kością jest moderator. Zależnie od liczby graczy, sesja zajmuje pomiędzy 1,5 godziny, a 2,5 godziny.
Ale to nie wszystko, w podręczniku będą zasady tworzenia gier opartych na silniku Cichej Nocy! Czyli nie będzie to jednorazowa przygoda.
Podstawowe informacje
Oprawa: miękka
Autor: Petra Volkhausen
Wydawca: Gramel
Akcesoria i dodatki
Torba Bawełniana - ALEplanszowki vol. 2
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Neuroshima: Bestiariusz: Maszyny
Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory - Podręcznik główny (edycja polska)
Warhammer 40,000 Roleplay: Wrath & Glory - Podręcznik główny (edycja polska)
Thorgal: 3-panelowy Ekran MG (PRZEDSPRZEDAŻ)
Genesys RPG: Zestaw Kostek Narracyjnych
Wooden Cottage (Archon Studio)
Thall The Defiler (Archon Studio)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Pędzelek Mirage 100018 Standard nr 2 (włosie syntetyczne)
The King is Dead (edycja polska)
Choose Cthulhu 3 - Widmo nad Innsmouth.
Warhammer: Age of Sigmar - Soulbound - Podręcznik główny (edycja polska)
Warhammer: Age of Sigmar - Soulbound - Podręcznik główny (edycja polska)
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: