Frosthaven (edycja angielska Kickstarter)
Zakon Krańca Świata (Enclave)
Przygodowa gra planszowa na podstawie powieści Mai Lidii Kossakowskiej. Świat po apokalipsie. Dookoła znaki świadczące o upadku ludzkości. Wszystko to z powodu wielkich przywódców religijnych, którzy odkryli sposób kontrolowania rzeczywistości...
Dwunastu przywódców religijnych zwanych Mistrzami Blasku zyskało wielkie wpływy oraz mnóstwo wyznawców, aby w noc przesilenia niespodziewanie wywołać koniec świata dokładnie według przepowiedzianych przez siebie reguł.
Właściwie stało się wszystko, co tylko ludzie zdołali sobie wyobrazić. A podczas tego dramatycznego spektaklu Mistrzowie Blasku odsiewali ziarno od plew. Zabierali wybranych, żeby zbudować im nowe, miłe piekiełko w wyższym wymiarze. Gdzieś w takim przedsionku do zaświatów. Nie wiadomo, jak zdołali się tam dostać ani jakim sposobem potrafili wpływać na rzeczywistość. W każdym razie odpowiednią moc mogli uzyskać wyłącznie dzięki ścisłej współpracy.
Koniec świata panów mądrali nie był tak perfekcyjny, jak można by się spodziewać. Wkrótce okazało się, że niektórzy z ludzi pozostawionych własnemu losowi na zgliszczach minionego świata potrafią przenikać do rzeczywistości Mistrzów Blasku. Może moc, którą Mistrzowie Blasku tchnęli w świat, żeby go rozwalić, zostawiła jakiś trwały ślad? A może przejście po prostu nie jest takie trudne? Pierwszym człowiekiem, który odkrył u siebie te niezwykłe zdolności, był Jonas Arvani. Niedługo potem przekonał się, że nie jest jedyny i założył gildię.
Umiejętność dokonywania abordaży, to znaczy skoków w wyższy wymiar, w którym Mistrzowie Blasku zbudowali swoją kaleką utopię, stała się wkrótce wielkim biznesem. Gildia miała twarde zasady, którym nie każdy mógł podołać. Zaczęły powstawać konkurencyjne ugrupowania, mniej sprawne i mniej uczciwe.
Zadaniem pozyskiwaczy czy też szkolonych w gildii grabieżców jest wykradanie z enklawy Mistrzów Blasku wynalazków i urządzeń, które w zrujnowanym świecie zyskiwały rangę artefaktów. Najcenniejszymi pryzami, jakie można wynieść z abordażu, są schematy budowy urządzeń pozwalające odtworzyć daną rzecz, tak, aby znów mogła służyć ludziom.
I tak w grze planszowej każdy z graczy otrzymuje kartę pozyskiwacza wraz z maszyną wspomagającą abordaże.
Podczas rozgrywki, która będzie trwała 6 tur, gracze mają możliwość:
- ulepszać swojego pozyskiwacza (psychika i kondycja fizyczna)
- ulepszać wyposażenie maszyny do skoków (sarkofagu i sezamu)
- zakupić przedmioty umożliwiające ominięcie pułapek będących śmiertelnym zagrożeniem w enklawie Mistrzów Blasku
- zakupić niezbędne medykamenty, aby chronić swoje zdrowie psychiczne oraz fizyczne
- wykonać abordaż do enklawy Mistrzów Blasku dla cennego pryzu jak i zdobycia wiedzy
- wykonać zlecenie dla „Pasterza” bez ponoszenia ryzyka, lecz z mniejszymi korzyściami
- udać się do wyroczni celem podejrzenia swojej przyszłości, jak i przejęcia inicjatywy w kolejnej turze
- skorzystać z karty osoby lub lokacji na ścieżce „Ku Drzewu” będącej główną osia prowadzącą do zwycięstwa, jakim jest zostanie „wybrańcem mistycznego Drzewa”
Tylko najsilniejsi mają szansę zwyciężyć i przetrwać
na zgliszczach minionego świata!
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 90-120 minut
Wydawca: G3
Projektant: Krzysztof Wolicki
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Instrukcja - wersja 1.1 (28.03.2014)
Zawartość pudełka:
- plansza do gry
- 4 karty pozyskiwaczy
- 24 karty akcji
- 115 kart
- 60 żetonów pieniędzy
- 57 żetonów
- 54 drewniane znaczniki
- instrukcja
Recenzje
Zobacz koniecznie:
- Wideorecenzja w serwisie Geek-Factor.pl
- Zasady gry (video) w serwisie Geek-Factor.pl
- Wideorecenzja w serwisie Gildia TV
- Wideorecenzja w serwisie Gildia TV (English)
- Unboxing
- Recenzja w serwisie Grybezpradu.pl
- Recenzja w serwisie Polter.pl
- Recenzja w serwisie 033dni.blogspot.com
- Recenzja w serwisie Tawerna.rpg.pl
- Recenzja w serwisie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja w serwisie Kawerna.pl
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Heroes of Might & Magic III: The Board Game (edycja angielska) (przedsprzedaż)
Heroes of Might & Magic III: The Board Game (edycja angielska) (przedsprzedaż)
Wampir: Maskarada – Dziedzictwo - pakiet resetujący
Assassins Creed: Brotherhood of Venice (edycja polska)
S.T.A.L.K.E.R. Legacy Collectors Chest - retail (edycja Gamefound) (przedsprzedaż)
HeroQuest: Return of the Witch Lord (edycja angielska)
Castle Panic: Big Box 2. edition (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
SLOYCA Koszulki Magnum Copper (65x100mm) 100 szt.
Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - Cieniste ścieżki
Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - Cieniste ścieżki
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: