Via Magica (edycja polska)
Zbieraj energię, otwieraj portale i wyprzedź przeciwników w drodze do zwycięstwa!
Drodzy uczniowie, witajcie na egzaminie z krystalizacji! Akademia zatwierdziła 80 portali, dzięki którym będziecie mogli używać naszego magicznego systemu, który wszyscy znamy jako Via Magica. Aby otworzyć portale, musicie najpierw schwytać animusy i je skrystalizować. Animusy to małe, ale potężne duszki żywiołów. Niektóre z nich są łatwe do złapania, lecz schwytanie innych wymaga sporo pracy. Lepiej się pospieszcie, bo egzamin kończy się w momencie, gdy jeden z uczniów otworzy swój siódmy portal!
Via Magica to nowatorska gra, doskonale łącząca elementy strategiczne z koniecznością umiejętnego wykorzystania nadarzających się okazji. Przypomina bingo, jednak zamiast wykreślać liczby, zbieramy kryształy, pozwalające otwierać magiczne portale.
Na czym to polega?
- Rozgrywka jest podzielona na rundy. W każdej z nich łapany jest 1 animus - aktywny gracz wyciąga żeton z worka i ogłasza jego rodzaj.
- Każdy z uczestników może umieścić 1 kryształ ze swojej rezerwy na polu pasującym do złapanego animusa na jednej ze swoich kart portali albo przenieść 1 dowolny kryształ już umieszczony na karcie portalu na inny portal.
- Otwieranie portali zapewnia punkty na koniec gry oraz efekt opisany na dole karty. Portal otwiera się natychmiast, gdy odpowiednie animusy zostaną skrystalizowane (zbierzemy zestaw kryształów na odpowiednich polach).
- Gdy uda nam się otworzyć jeden z naszych portali, musimy wypowiedzieć słowo „INCANTATUM”!
Gra kończy się w momencie, gdy któryś z uczestników otworzy 7 portali. Zwycięża osoba, która zbierze najwięcej punktów z otwartych portali i ich efektów oraz kart nagród.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To jedna z planszówek, w których każdy uczestnik zabawy działa sam, tworząc własny układ z pozornie identycznych elementów.
- Czynniki zewnętrzne (to, jaki animus pojawi się, w którym momencie zabawy) są całkowicie losowe, ale każda z decyzji podejmowanych przez uczestników przełoży się bezpośrednio na ich wynik.
- Każdy z rodzajów animusów ma inną częstotliwość występowania, dzięki czemu planowanie i odwlekanie kluczowych decyzji jest jeszcze bardziej ekscytujące!
- Dzięki prostym zasadom gra świetnie nadają się na początek przygody z planszówkami i do zabawy w zróżnicowanym towarzystwie.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 30 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Paolo Mori
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 80 kart portali
- 48 kryształów
- 23 żetony animusów
- 10 kart nagród
- 6 kart pomocy
- woreczek
- instrukcja
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Akademia mądrego dziecka. A to było tak...
Rok w lesie. Gdzie żyją zwierzęta?
Ghost Adventure Zakręcona Przygoda
Memory Opowieści biblijne JAWA
Nokaut: Smoki kontra Jednorożce
Batman Miniature Game: Commissioner Gordon (Back to Gotham) (edycja angielska)
Batman Miniature Game: Commissioner Gordon (Back to Gotham) (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Marvel United: Enter the Spider-Verse (edycja polska)
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: