Neuroshima HEX: Vegas (edycja 3.0)
Neuroshima HEX (edycja 3.0)
Kultowa strategiczna gra planszowa rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z 4 frakcji prowadząc ją do zwycięstwa.
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.
Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.
Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.
Nowa edycja niesie wiele zmian. Są to:
Ilustracje: wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz oraz Invlove.
Znaczniki obrażeń: do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji.
Talia Hexogłówek: do Neuroshimy Hex dodaliśmy 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika!
Grube żetony: w nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm).
Nowe ikony: ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie – mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego.
Poszerzona instrukcja: nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych.
Zmiany w regułach: nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games.
Karty referencyjne: do pudełka dodano cztery karty referencyjne – dla każdej z podstawowych armii w grze.
dostępnych jest 16 dodatków.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut
Wydawca: Portal Games
Projektant: Michał Oracz
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- plansza
- 35 żetonów armii Posterunku
- 35 żetonów armii Molocha
- 35 żetonów armii Hegemonii
- 8 znaczników Sztabów
- 8 znaczników Sieci
- 4 karty pomocy
- 4 liczniki Obrażeń
- 4 czyste żetony zapasowe
- 24 znaczniki Ran
- 55 kart Hexogłówek
- instrukcja
Akcesoria i dodatki
Neuroshima HEX: Uranopolis (edycja 3.0)
Neuroshima HEX: Missisipi (edycja 3.0)
Neuroshima HEX: Nowy Jork (edycja 3.0)
Neuroshima HEX: Sharrash (edycja 3.0)
Neuroshima HEX: Stalowa Policja (edycja 3.0)
Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)
Neuroshima: Beasts (edycja polska)
Recenzje
Zobacz koniecznie:
- Recenzja w serwisie NeuroshimaHex.pl
- Unboxing w serwisie Poltergeist
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Porównanie NH z Tezeuszem na Polter.pl
- Recenzja na blogu PolecKsiazke
- Tablica porównawcza ikon w NS HEX 3.0 i 2.5
- Unboxing na blogu W pajęczej sieci
- Recenzja na blogu W pajęczej sieci
- Krótka recenzja w serwisie Kosmit Paczy
- Recenzja na blogu PowerMilka
- Wrażenia z pierwszej rozgrywki na blogu PowerMilka
- Porównanie edycji 2.5 i 3.0 na blogu Red Dice
- Unboxing na blogu Red Dice
- Recenzja na blogu Red Dice
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Mythic Battles: Pantheon (All Stretch Goals Included)
Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec - Big Box
Batman Miniature Game : Doom Patrol (edycja angielska)
Zamki Burgundii: Edycja Specjalna (edycja polska Gamefound + SG - Royal pledge SUNDROP)
Zamki Burgundii: Edycja Specjalna (edycja polska Gamefound + SG - Royal pledge SUNDROP)
Spartakus: Krew i zdrada (druga edycja polska)
NANAKI (edycja Wspieram.to) + 2 karty dodatkowych plemion + TOTEM
NANAKI (edycja Wspieram.to) + 2 karty dodatkowych plemion + TOTEM
Batman Miniature Game: The Three Jokers (edycja angielska)
Kraken (edycja polska) + zestaw Pirata
Ein Fest für Odin (edycja niemiecka)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Karty Dżentelmenów: Epizod Piąty
Kości RPG Zew Cthulhu Horror w Orient Express Czarno-fioletowe (7)
Kości RPG Zew Cthulhu Horror w Orient Express Czarno-fioletowe (7)
Potwory w Tokio (Portal Games) (edycja polska)
Carcassonne (edycja 2021) + 2 mini dodatki
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: