Cooper Island (edycja polska)
Cooper Island (edycja polska)
Cooper Island (edycja polska)
Cooper Island (edycja polska)

Cooper Island (edycja polska)

1 - 4
12
ok. 60-120 minut
Ocena:
Ocena 4.0 (4)
Wydawca: Portal Games
Projektant: Andreas Odendahl, Michael Keller

Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera.

Czytaj więcej

Promocja 130,00 zł
249,57 zł
119,57 zł
Brak
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 119,57 zł
Kupując teraz ten produkt otrzymasz 119 punktów lojalnościowych. Twój koszyk wyniesie 119 punktów. Więcej o programie lojalnościowym przeczytasz tutaj

 

 Główną mechaniką jest rozmieszczanie płytek terenu na swoim półwyspie w taki sposób, by tworzyć kolejne poziomy danego terenu, dające wtedy cenniejsze surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji także między innymi małe i duże budynki oraz twierdzę w swoim kolorze, które będzie stawiać na swoim półwyspie w ramach swoich akcji zdobywając punkty. Punkty zwycięstwa, czyli punkty steru, zdobywa się na kilka sposobów, ale najciekawszym z nich jest okrążanie planszy swoimi żaglowcami i zbieranie w ten sposób żetonów dzienników pokładowych. Ale uwaga: mijając porty trzeba też będzie płacić za postój w nich.

Osobliwie ukształtowanej wyspie na Atlantyku z kilkoma półwyspami rozciągającymi się od jej centrum. Dzięki flocie dwóch żaglowców każdy z was wylądował na brzegu innego półwyspu i zbudował mały port. Od tego momentu waszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów. Aby tego dokonać, musicie zbadać i jak najbardziej rozwinąć swój półwysep. Na wyspie znajdują się 4 typy terenu, z których możecie pozyskać zasoby: lasy dające drewno, łąki umożliwiające produkcję żywności, góry gdzie można pozyskiwać kamień i złoto oraz osady, gdzie można produkować płótno.

Gra składa się z 5 rund, a każda z nich z 3 faz: fazy dochodu, fazy robotników i fazy porządkowania.

W fazie dochodu każdy z graczy umieszcza jedną płytkę wysepki i jedną podwójną płytkę terenu, a w kolejnych rundach może mieć do dyspozycji więcej tego typu akcji (jeśli załadował łodzie kupieckie).

W fazie robotników gracze korzystają z robotników dostępnych na ich planszetce i umieszczają na polach robotników na środku planszy. Ma znaczenie, kto pierwszy deklaruje daną akcję (jeśli jest tam już pionek w innym kolorze, trzeba zapłacić graczowi w tym kolorze.

Istnieje 8 segmentów akcji, które można deklarować w fazie robotników. Segmenty A, C, E i G pozwalają zdobywać i/lub umieszczać płytki terenu w celu generowania zasobów.Segmenty B, D, F i H pozwalają wydać te zasoby, aby zdobyć punkty steru i inne korzyści. W tej fazie można między innymi stawiać budynki (niektóre z nich dają dodatkowe punkty na koniec), a także usuwać z planszy ruiny, zamieniając je na posągi w swojej pracowni rzeźbiarskiej. Posągi stojące na półwyspie dostarczają w każdej rundzie dodatkowych punktów.

 

Ocena ogólna:

Ocena 4.0 (4)
na podstawie 4 ocen

Ocena rozgrywki:

Złożoność:

Losowość:

Interakcja:

Podstawowe informacje

Liczba graczy: 1-4 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 60-120 minut

Wydawca: Portal Games

Projektant:  Andreas "ode." Odendahl

Wydanie: polskie

Instrukcja: polska

 

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza wyspy centralnej
  • 5 elementów
  • 4 płytki zatoki
  • 4 plansze półwyspu (1 na gracza)
  • 4 plansze graczy (1 na gracza)
  • 4 plansze robotników (1 na gracza)
  • 24 płytki wysepek (6 na gracza)
  • 24 żetony łodzi kupieckich (6 na gracza)
  • 20 żetonów ruin/posągów (5 na gracza)
  • 16 żetonów kamieni milowych (4 na gracza)
  • 20 żetonów skrzyń (5 na gracza)
  • 16 zwykłych robotników (4 na gracza)
  • 8 specjalnych robotników (2 na gracza)
  • 8 małych budynków (2 na gracza)
  • 8 dużych budynków (2 na gracza)
  • 4 twierdze (1 na gracza)
  • 4 żaglowce jednomasztowe (1 na gracza)
  • 4 żaglowce dwumasztowe (1 na gracza)
  • 4 znaczniki kartografów (1 na gracza)
  • 60 podwójnych płytek terenu (dwustronnych)
  • 56 pojedynczych płytek terenu (dwustronnych)
  • 24 karty trybu solo
  • 30 żetonów dziennika pokładowego
  • 16 żetonów kotwic
  • 5 kart statków towarowych
  • 8 kart królewskich zleceń
  • 15 kart małych budynków
  • 15 kart dużych budynków
  • 1 karta punktacji końcowej
  • 1 kapitan portu
  • 1 żeton Coopera
  • 1 woreczek
  • 100 kostek zasobów (po 20 w pięciu kolorach)
  • 24 monety
  • 1 bloczek z kartami punktacji
  • 1 instrukcja

Recenzje

Zobacz koniecznie:

Opinie o produkcie

Ocena ogólna:

Ocena 4.0 (4)
na podstawie 4 ocen

Ocena rozgrywki:

Złożoność:

Losowość:

Interakcja:

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Zapisz się do naszego newslettera!

Otrzymasz najnowsze informacje o promocjach, nowościach
i obniżkach
w naszym sklepie.

Możesz zrezygnować w każdej chwili. W tym celu należy odnaleźć szczegóły w naszej informacji prawnej.