























Spotkali się w karczmie: mocarny wojownik, przebiegły czarodziej, nawiedzony kapłan i podstępny złodziej. Niedługo potem tworzyli już nierozerwalną drużynę poszukiwaczy przygód gotowych usunąć wszelkie zło z tego świata. Rozpoczęli od najbliższego: pewien mroczny władca wydrążył tunele w pobliskim wzgórzu i zapełnił je pułapkami, skarbami i trollami. Bohaterowie postanowili więc zaatakować podziemia i ukarać nikczemnego władcę. Pech chciał, że jesteś nim Ty.
Władcy Podziemi to wznowienie kultowej już gry strategicznej pełnej humoru i nikczemnych zagrywek. Uczestnicy wcielają się w młodych zarządców, którzy starają się o oficjalną licencję udzielaną przez Ministerstwo Podziemi. W okresie próbnym będą drążyć tunele, wydobywać złoto, najmować potwory, tworzyć pułapki i zajmować się wszystkimi rzeczami, które są potrzebne w porządnych podziemiach. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ konkurencja nie śpi, a bohaterowie tylko czekają, żeby nam przeszkodzić.
Na czym to polega?
Gra toczy się w 2 etapach:
Budowania, kiedy gracze powiększają i ulepszają swoje podziemia, wynajmują chochliki, rekrutują potwory, kupują pułapki i płacą podatki. Władcy podziemi o najbardziej nieprzyjemnej reputacji przyciągają najpotężniejszych czyniących dobro, podczas gdy ci nieco słabsi udają się do mniej groźnych podziemi.
Walki, podczas której władcy podziemi starają się obronić swoje tereny. W każdej z 4 tur poszukiwacze przygód będą starali się podbić 1 pole podziemi stworzonych przez gracza. Możemy się bronić za pomocą pułapek i potworów pozysk nych w trakcie budowy, aby jak najszybciej wyeliminować poszukiwaczy przygód, zanim podbiją zbyt dużą część podziemi.
Obie fazy składają się na 1 rok, a cała rozgrywka trwa 2 lata. Liczba ruchów jest zatem ograniczona, a my musimy podejmować przemyślane decyzje.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Czy jesteś gotów dokonać bohaterskich czynów, dzięki którym zdobędziesz sławę, bogactwo i miłość nadobnych dziewic? W takim razie zagraj w coś innego! Władcy podziemi to planszówka o żmudnej pracy, którą co i rusz ktoś próbuje zniszczyć!
Gra będzie strategicznym wyzwaniem nawet dla zaawansowanych – zarządzanie podziemiami to ciężki kawałek chleba! Gracze muszą na bieżąco dostosowywać swoje plany do zmiennej sytuacji na planszy.
Pełna humoru instrukcja bezboleśnie przeprowadzi Was przez proces nauki zasad. Do Waszej dyspozycji są też scenariusze treningowe.
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Vlaada Chvátil
Wydanie: polskie
Zawartość pudełka:
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
Dinokalipsa: Dodatek dla 5-6 graczy (edycja polska)
Star Wars: Shatterpoint - Strach i trupy: Darth Vader
Star Wars: The Deckbuilding Game (edycja polska).
Cywilizacja: Poprzez wieki - Cuda i liderzy
Mythic Battles: Pantheon (All Stretch Goals Included)
Nemesis Lockdown Playmat (two-sided)
Mythic Battles: Ragnarök (All Stretch Goals Included) (edycja angielska)
Mythic Battles: Ragnarök (All Stretch Goals Included) (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Osadnicy: Królestwa Północy - Sztandary Rzymu
Wsiąść do Pociągu: San Francisco,
Pakiet: Dziennik 29/ Dziennik 29. Przebudzenie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: