Reklamacje i zwroty

1.    Zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.) klient może zrezygnować z towaru kupionego w Sklepie bez podania przyczyny i odstąpić od zawartej umowy w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

2.    Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać do Sklepu e-mailem na adres reklamacje@aleplanszowki.pl. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 1 do regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu może być również złożone przez Klienta poprzez wypełnienie formularza zwrotów dostępnego na stronie internetowej Sklepu.

3.     Towar podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w ramach sprawdzenia towaru, jego charakteru, cech i funkcjonowania. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Klient ma obowiązek zwrócić lub odesłać towar nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.

4.    W przypadku zwrotu towaru z całego zamówienia na określonych powyżej zasadach Sklep gwarantuje zwrot  dokonanej zapłaty za towar włącznie z kosztem dostarczenia towaru klientowi. Jeżeli klient wybrał droższy sposób dostawy towaru niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez klienta. Pieniądze zostaną zwrócone niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni na konto bankowe wskazane przez klienta przy odstąpieniu lub  za zgodą Klienta, w postaci bonu (kod rabatowy o równowartości zwracanych środków, ważny rok, uprawniający do wielokrotnych płatności do wyczerpania pełnej kwoty zwrotu) uprawniającego do realizacji kolejnych zakupów produktów w sklepie aleplanszowki.pl. Koszt odesłania towaru do Sklepu jest ponoszony przez klienta i nie podlega zwrotowi. 

5.    Wszystkie towary dostępne w Sklepie objęte są gwarancją producenta (na zasadach określonych przez danego producenta).

6.    W razie wszelkich niezgodności towaru ze złożonym zamówieniem, uszkodzenia produktu lub braku elementów klient jest upoważniony do złożenia  reklamacji, Najskuteczniejszym sposobem złożenia reklamacji jest przesłanie jej na adres e-mail: reklamacje@aleplanszowki.pl, podając dane nabywcy, numer zamówienia, datę nabycia towaru, powód reklamacji i dokładny opis wady (protokół reklamacji towaru).

7.    Reklamacje mogą wynikać z:

a)    niezgodności dostarczonego towaru z zamówieniem,

b)    uszkodzeń powstałych w transporcie towaru na trasie od Sklepu do klienta,

c)    wad fizycznych dostarczonego towaru (np. towar zepsuty, towar niepełnowartościowy, towar bez elementów określonych w specyfikacji).

8.    Reklamacje są rozpatrywane, jeżeli zostały zgłoszone w terminie 2 lat, licząc od dnia otrzymania towaru przez Klienta.

9.    Jeżeli reklamacja dotyczy uszkodzeń towaru powstałych w trakcie transportu, aby uprawdopodobnić szkodę w transporcie i ułatwić rozpatrzenie reklamacji przez Sklep, do zgłoszenia należy również dołączyć:

a)   protokół szkody dostępny online na stronach firm kurierskich, wypełniony w dniu otrzymania uszkodzonego towaru (należy zaznaczyć w nim pola dotyczące uszkodzeń opakowania zewnętrznego, data na protokole szkody powinna być identyczna z datą dostawy). Sklep zaleca każdorazowe sprawdzenie przesyłki z towarem bezpośrednio po jej odebraniu, także w obecności kuriera doręczającego przesyłkę i w razie stwierdzenia uszkodzeń w transporcie niezwłoczne spisanie protokołu szkody.

b)    zdjęcia przedstawiające uszkodzone produkty, a w szczególności uszkodzenia, jakim uległo opakowanie zewnętrzne (karton, w który zapakowano towar).

10.  Towar będący przedmiotem reklamacji należy zwrócić na adres siedziby Sklepu po wcześniejszym uzgodnieniu z Działem Reklamacji  (e-mail: reklamacje@aleplanszowki.pl).

11.  Klient jest zobowiązany do odesłania towaru i dopilnowania, aby na czas transportu towar został należycie zabezpieczony, tj. w sposób ograniczający prawdopodobieństwo powstania nowych uszkodzeń. W przypadku uznania reklamacji przez Sklep, klientowi zostaną zwrócone koszty dostarczenia przez niego towaru na podstawie udokumentowanych kosztów przesyłki towaru.

12.  Dział Reklamacji każdorazowo przeprowadza weryfikację poprawności odesłanych towarów z danymi zawartymi w zgłoszeniu i protokole reklamacyjnym, jeśli zostały one wypełnione i dołączone przez klienta do zwróconego towaru. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Sklep zwraca się do klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji. Jeżeli klient nie uzupełni braków reklamacji, Sklep jest uprawniony do odrzucenia (nieuwzględnienia) reklamacji.

13.  Reklamacja uznana przez Sklep za zasadną zostaje zrealizowana na jeden ze sposobów:

a)    zwrot środków na wskazany przez klienta numer konta,

b)    obniżenie ceny w wymiarze proporcjonalnym do występującej wady towaru i zwrot środków na wskazany przez klienta numer konta,

c)    darmowa wysyłka przez Sklep lub producenta brakujących elementów na koszt Sklepu lub producenta.

d)    wymiana towaru w rozsądnym czasie, o ile jest to możliwe i nie wymaga ponoszenia nadmiernych kosztów przez Sklep, biorąc pod uwagę wszelkie okoliczności sprawy, a w szczególności znaczenie wady i wartość analogicznego towaru zgodnego z umową. Wówczas koszty wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki ponosi Sprzedający.

14.  Reklamacji nie podlegają:

a)    wady zgłoszone przez klienta będące w rzeczywistości cechą fabryczną reklamowanego produktu,

b)    towary niezakupione w Sklepie,

c)    towary, w których stwierdzono próby samodzielnej naprawy lub modyfikacji towaru,

d)    wady towaru będące następstwem normalnego używania towaru.

15.  Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana klientowi w formie elektronicznej (email). W ciągu 14 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego klient otrzymuje informację o terminie i sposobie rozpatrzenia reklamacji albo o nieuwzględnieniu reklamacji (wraz z uzasadnieniem).

16.  W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do klienta na jego koszt.

17.  W razie pytań i wątpliwości dotyczących rozpatrywania reklamacji prosimy o kontakt z naszym Działem Reklamacji, e-mail: reklamacje@aleplanszowki.pl.

Sprawdź szczegóły: Regulamin

Formularz zwrotu: Pobierz

Aktualizacja dn. 18.09.2024 r. (fr. Regulaminu sklepu internetowego dot. działu "Reklamacje i zwroty")

Zapisz się do naszego newslettera!

Otrzymasz najnowsze informacje o promocjach, nowościach
i obniżkach
w naszym sklepie.

Możesz zrezygnować w każdej chwili. W tym celu należy odnaleźć szczegóły w naszej informacji prawnej.