T.I.M.E Stories: Bractwo Wybrzeża
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka, rozciągają się przepiękne tereny, które tylko czekają na odkrycie. Chcesz poobserwować żubry w cieniu Puszczy Białowieskiej? A może wolisz pospacerować urokliwymi uliczkami Wrocławia? Wsiąść do Pociągu: Polska zabierze Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju, lecz także w sąsiednich państwach.
Wsiąść do Pociągu: Polska to dodatek zaprojektowany pod kątem rozgrywki dla 2–4 osób. Gra toczy się na planszy z mapą Polski, a celem uczestników jest zrealizowanie jak największej liczby tras. Budując połączenia między miastami, a także łącząc ze sobą poszczególne kraje sąsiadujące, gracze próbują zdobyć monopol w segmencie komunikacji publicznej. Im wcześniej uda im się skomunikować dwa państwa, tym więcej punktów otrzymają.
Na czym to polega?
- Na samym początku zabawy gracze losują karty tras. Wskazują one, jakie dwa miasta mamy połączyć nieprzerwaną trasą kolejową. Im dłuższa trasa, tym więcej punktów da nam na koniec gry, jednak jeśli nie uda nam się jej zrealizować – przyniesie nam punkty ujemne!
- Podczas gry uczestnicy dobierają kolorowe karty wagonów. Stanowią one walutę, która pozwala nam budować odpowiednie odcinki między miastami. Przykładowo aby wybudować trasę między Płockiem a Kaliszem potrzebujemy trzech pomarańczowych kart, a między Gdańskiem a Olsztynem – trzech czarnych.
- Jeśli na początku swojej tury mamy odpowiedni zestaw kart, możemy wydać je, aby postawić swoje wagoniki w wybranym miejscu. Łącząc poszczególne odcinki w dłuższe trasy staramy się realizować jak najwięcej biletów. Zwycięża gracz, który uzbiera na nich najwięcej punktów.
Co wyróżnia ten dodatek?
Każda mapa z serii Wsiąść do Pociągu charakteryzuje się indywidualnymi zasadami, które wpływają na przebieg rozgrywki i planowanie ruchów. W przypadku mapy Polski jest to usprawnianie komunikacji między państwami ościennymi. Oprócz łączenia ze sobą miast, nasze trasy mogą docierać również do przejść granicznych, a tym samym łączyć sąsiadujące z nami kraje. Jeśli w naszej turze uda nam się stworzyć takie połączenie, dobieramy wierzchnie karty ze specjalnych stosów obu państw. Ich wartość punktowa ułożona jest malejąco, co oznacza, że gracze, który jako pierwsi dobierają karty, mogą liczyć na wyższy bonus punktowy.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa
wersja gry: Wsiąść do Pociągu - Europa
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30-60 minut
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Alan R. Moon
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- plansza z mapą Polski
- 35 kart biletów
- 20 kart państw
- instrukcja
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares - zestaw dodatkowych kart
Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares - zestaw dodatkowych kart
ROOT: Paczka Zaciężnych Podziemia
World of Tanks Expansion: German - Tiger
Vinhos Deluxe Edition - Expansion Pack Bundle
On Mars: Alien Invasion - Wooden Alien Token
Heroes of Land, Air & Sea: Pestilience Booster Pack
Horror w Arkham LCG: Noc czarnych gwiazd
Wielki Mur: Czarny Proch 2.0 (wersja z figurkami)
Star Trek: Ascendancy - Romulan Escalation Pack (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
The King is Dead (edycja polska)
Smart Games - Piraci w Morzu Ognia
Wsiąść do Pociągu: Kraje Północy
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: