Ginkgopolis (edycja angielska)
Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł!!! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują.
W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku.
Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast.
Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2007 - tym samym została uznana za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2007 roku.
Jakie zmiany na lepsze wprowadza wersja doładowana?
- Dodatkowe drewniane elementy: młotek aukcyjny, 1 znacznik zniżki, 1 znacznik "Etap 2" oraz 1 znacznik "Koniec gry";
- Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "Niemcy";
- Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "USA";
- Nowe zasady odnośnie najtańszej karty elektrowni;
- Nowe zasady gry w 2 osoby;
- Znaczniki paliw w kształtach odpowiadających każdemu rodzaju paliwa osobno;
- Zmieniony tor kolejności w rundzie, umożliwiający śledzenie kolejności w trakcie każdej tury;
- Zmienione grafiki elektrowni i paliw na kartach;
- Zmienione koszulki kart "małych elektrowni".
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Lacerta
Projektant: Friedemann Friese
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza (USA / Niemcy)
- 43 karty elektrowni
- ponad 200 drewnianych znaczników
- pieniądze używane w grze
- instrukcja
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Lewis & Clark: The Expedition (edycja polska)
Dark Ages: Holy Roman Empire (edycja angielska)
Cave-in (Łowcy Kryształów) (edycja angielska)
Free Radicals (edycja angielska)
Le Havre (edycja polska) + Le Grand Hameau
New Angeles: Miasto Korporacji
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Brzdęk! W! Kosmosie!: Pulsartomat
SLOYCA Koszulki Tarot (70x120mm) 100 szt..
Wędrowcy znad Południowego Tygrysu
T.I.M.E Stories: Tajemnica Maski
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: