Oniria. Kraina starożytnej cywilizacji smoków. Legendy przedstawiają ją jako raj bogaty w smocze arcydzieła i obfitujący w bujną roślinność. Być może kiedyś tak było. Niestety na przestrzeni lat Oniria zmieniła się nie do poznania: znajduje się na skraju kryzysu i potrzebuje bohaterów, którzy ruszą jej na pomoc. Można się do niej dostać wyłącznie przez portal w Księdze Cudów – pradawnym tomiszczu ukrytym w opuszczonej wieży. Otulona grubą warstwą kurzu księga czeka, aż obudzicie ją ze snu.
Księga cudów to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy!
Na czym to polega?
Podczas zabawy z Księgą cudów wcielamy się w grupę żądnych przygód nastoletnich przyjaciół. To zabawa kooperacyjna, co oznacza, że możemy wygrać wyłącznie razem - albo wszyscy przegramy. Gra składa się z 6 następujących po sobie scenariuszy zwanych rozdziałami.
W tej pełnej rozmachu historii występuje 4 bohaterów. Każdy z nich ma własny stylu walki, inną wytrzymałość oraz specjalną umiejętność, co składa się na indywidualny styl gry. Podczas kolejnych rozdziałów będziemy odblokowywać kolejne umiejętności.
Sama rozgrywka opiera się na przygodzie, przez którą prowadzą nas talie poszczególnych rozdziałów. Gracze będą rozgrywali swoje akcje, eksplorowali kolejne plansze, używali specjalnych umiejętności i walczyli z pojawiającymi się przeciwnikami, by zrealizować postawione przed nimi zadania i dotrzeć do końca tej fantastycznej opowieści!
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To wyjątkowa, przygodowa zabawa pełna zwrotów akcji z historią, którą do pewnego stopnia kształtują sami gracze! Podejmowane przez nas decyzje mają swoje odzwierciedlenie w fabule.
- Rozgrywka jest bardzo intuicyjna, a kolejne zasady wprowadzane są stopniowo. Dzięki temu, że talia prowadzi nas przez wszystkie elementy gry, liczba reguł do przyswojenia na początku jest naprawdę niewielka.
- Książka, będąca jednocześnie naszą planszą, pełna jest rozkładających się, przestrzennych elementów. Otwarta góruje nad stołem i robi niesamowite wrażenie!
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 1-4 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Martino Chiacchiera, Michele Piccolini
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- rozkładana książka
- 4 figurki bohaterów
- 8 figurek zębaczy
- 248 kart (6 talii rozdziałów)
- 6 kart zębaczy
- 16 kart skrawków
- 5 kości
- 17 znaczników iskier magii
- 40 żetonów serc
- 10 żetonów przeznaczenia
- 8 żetonów oszołomienia
- żeton mrocznej aury
- 4 pierścienie do podstawek
- koperta skrzyni
- instrukcja
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Escape Tales: Dzieci Żmijowego Lasu
Dzieci kontra Rodzice. Bądźmy zdrowi
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Zew Cthulhu 7ed. Berlin, Miasto Grzechu (edycja polska)
Buła, Pizza, Czapka, Prezent, Tort
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: